Call us


5 strategische inzichten die u straks rijker bent als u ABISS 2023 bezoekt
21/09/2023

Wordt ‘digital leader’ in uw organisatie: Deze 5 inzichten verwerft u op ABISS

 

1. Het belang, en vooral de kunst en kennis om innovatie digitale teams samen te stellen, te coördineren en vooral efficiënt te vorderen

Uit studies van MIT blijkt dat productiebedrijven met digitaal ervaren teams tot 48 % betere omzet en 15 % hogere marges scoren. Een van de belangrijkste competenties van digitale teams is dat zij (met real-time feiten & onderbouwde methodes) producten en de daarop gebaseerde diensten verbeteren, vernieuwen en sneller gaan aanbieden dan de rest.

De rol, charisma en overleg tussen CEO, COO, CTO en CIO die de onderliggende afdelingen aanzetten om digitaal te innoveren en experimenteren zijn cruciaal. Laat dit een tip zijn voor de keuze binnen uw bedrijf om ABISS 2023 straks aan te doen.

 

2. Het evenwicht tussen digitale en culturele transformatie in uw bedrijf

Bijna 90 procent van de mensen op de werkvloer zijn er vandaag van overtuigd dat digitaal leiderschap, innovatie en experimenteerdrang moet komen van het management, en dat zij rekenen op topfloor om die initiatieven te sturen. Omgekeerd verwacht het management dat de jonge digitale generatie medewerkers in het bedrijf hen assisteert met kennis en tips over platformen waar zij vlotter mee omgaan. Mensen die vroeger niet in het toekomstmodel van de organisatie betrokken werden, krijgen een nieuwe en belangrijke rol toebedeeld, wat culturele transformatie van uw bedrijf aanwakkert. Reverse mentorship, en snelle digitale informatiestromen op alle niveau’s maken van iedereen winning en betrokken warriors.

 

3. De strijd om de meest wendbare, transparante en weerbare supply-chain

Gedigitaliseerde toeleveringsketens zorgen ervoor dat iedere schakel, zowel de eindklant, de OEM, als alle onderliggende toeleveranciers en partners, gemonitord worden via platformen waar iedereen ziet hoe goed zij scoren in de waardeketen. Partners in de keten die onvoldoende informatie bieden, achteroplopen, productiematig slecht scoren haalt u via digitale platformen er zo uit. De transparantie van digitale platformen die zwakke schakels en laggards identificeren zetten alle toeleveranciers aan om sneller, beter, meer wendbaar en weerbaar te presteren in de keten. Anders vliegen ze er uit.

 

4. Big Data en AI zijn niet langer experimenteel – data leadership zit in de lift

Tot voor een paar jaar waren data-en innovatie analisten in het bedrijf mysterieuze monniken waar niemand van wist wat hun rol was, en of ze wel enige bijdrage tot de organisatie leverden. Deze tijden zijn nu wel echt voorbij. 96 % kunnen de link tussen hun werk en succesvolle implementaties voorleggen, 77 % gebruikt AI niet meer experimenteel, maar effectief in concrete processen, en 70 % beweert dat zij meer succes scoren met initiatieven aan de inkomstenzijde, dan initiatieven om kosten te reduceren.

 

5. Digitale innovatie, ook na het vertrek van cruciale medewerkers

Fabrieken die een digitale voorsprong hebben, zijn minder vatbaar voor ontwrichting op het moment dat kritische functies tijdelijk onbemand zijn. Het uitrollen van geautomatiseerde, transparante en goed gedocumenteerde digitale platformen maakt afdelingen zoals design, productie, engineering, supply-chain, asset-management, logistiek weerbaar voor vertrekkende medewerkers, maar ook veel sneller toegankelijk voor nieuwe binnenkomers.

Organisatie|Verkoop|Info



Invent Media BV

Doorniksesteenweg 216 | 8500 Kortrijk

Sales :
+32 56 24 11 40 - Iris Devos
+32 56 24 81 91 - Aäron Couckuyt

Exhibition Support :
+32 56 24 59 46 - Virginie Deneckere

Exhibition Management :
+32 56 24 81 82 - Sven Mollie

Email
abiss@industrialfairs.com


Wanneer


Donderdag 3 oktober 2024
09.00 - 17.00

Waar


Kortrijk Xpo
Doorniksesteenweg 216
8500 Kortrijk

© Invent Media : All rights reserved - Privacy Policy
edit afsluiten