Binnen een productie context worden digitale tools ingezet om de fysische realiteit virtueel na te bootsen om zo productie- en logistieke omgevingen te kunnen ontwerpen, aansturen en optimaliseren. Twee typische toepassingsdomeinen zijn (1) “virtuele engineering” waar een 3D model gebruikt wordt om een productieproces te dimensioneren en virtueel in bedrijf te stellen; en (2) “virtuele user experience” waar werknemers laagdrempelig kunnen interageren met een gegenereerde 3D omgeving die realistische productiesituaties afspeelt gerelateerd aan hun jobinhoud in functie van gebruikersonderzoek en training.
Er bestaan nog steeds heel wat uitdagingen om dergelijke applicaties te creëren en te onderhouden. Binnen deze presentatie wordt dieper ingegaan op hoe systeemintegratoren, machinebouwers en productiebedrijven dergelijke projecten best kunnen aanpakken. Naast het potentieel van elk afzonderlijk, ligt de meerwaarde vooral ook in de continue synergie tussen beide domeinen, namelijk virtuele engineering ∞ experience, of kortweg VE∞X.
Johan Sinaeve
DEWILDE ENGINEERING
Taal : NL
Massimo Mura
TAKEDA
Taal: EN
Raf Swinnen & Ziyed Manoubi
DANONE
Taal: EN
Tijl Charle
CGK
Taal: NL
Thibault Blyau
IMEC | UGENT
Taal: NL
Mark Van Pee
SIRRIS
Taal: NL
Bernd Geelen
SCANDINAVIAN TOBACCO GROUP
Taal: NL
Wouter Favoreel
FLANDERS MAKE
Taal: EN
Tommy Van De Wouwer
ATLAS COPCO POWER TECHNIQUE
Taal: EN
Jeroen Roelandt
DE WATERGROEP
Taal: EN
Stijn Boussemaere
HOWEST CYBERSECURITY
Taal: EN